Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

04 oktober 2008

Världens töntigaste mamma?

Go kväll på er. I dag för en gång skulle va min gubbe ledig på en lördag eller ja en helg, de kommer ju att bli ändring på de från och med den 13:de då han blir samordnare Då blir han ledig varje helg. Skönt. Ja i dag i alla fall tänkte vi att vi skulle ta en mys dag på stan. Ni vet en sån där dag man går i lite affärer sätter sig och fikar på något mysigt ställe. Med lite varmchoklad och en kanelbulle eftersom de e kanelbullens dag. Planen va i alla fall att vi skulle börja på jobbet eller ja mitt gamla jobb eftersom dom hade 40 % rea på allt. Men när vi kom in va de väldigt ut plockat riktigt synd. Men några saker lyckades vi leta fram.
Vet inte om de syns men 2 paket med glas. Bara en av mina tallrikar (sur) men en så skön termos som jag ska ha på vagnen :D
Sen va de det andra problemet när vi väl hittat de vi ville ha och tog en nummer lapp fick vi nr 308 och just då va dom på 216 så de va bara att sitta och vänta vilket vi nog gjorde i över en timma sen kändes de inte så kul att gå och shoppa mer och affärerna höll nästan på att stänga. De blev 2 halsdukar till räkan också innan vi åkte hem. Så gick de med vår mys dag. Och i morgon kommer stormen. Vi som hade planer på att åka till djurparken. Hoppas hoppas att de inte regnar och blåser för mycket.
Har ni tänkt på en sak? Ni som har barn i alla fall. Visst e man stolta över dom? Vad dom än skulle ta sig för? Tänk va sur man skulle bli om någon hånade de barnet. Ok jag ska förklara, de va ju ett tagsen men när talang 2008 gick på tv va de en liten kille som va så modig och gick ut på scenen och sjöng. Men efter ett tag stoppade Bert honom och sa, fan va du sjunger illa tycker någon att du e bra? Var på killen svarade ja min mamma tycker att jag e bra. Då kom tårarna för mig. Kände så att de e klart att hon gjorde vad min lilla räka än tar sig för så kommer jag tycka att han e bra. Man e ju så stolt över dom. Att tänka på detta nu, men blev så påmind av en film vi såg i går om barn som lyckade så mycket fasten dom hade de svårt.


Ja ja nu ska jag fixa lite bullar för de ska vi i alla fall inte missa. Ha en bra kanellbulle kväll.


Kramizzar

Inga kommentarer: