Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

27 oktober 2008

Om jag stannar så sommnar jag

Lite så känns de i dag har varit i gång sen kl 7 då jag hade en räka som försökte stoppa in sin napp i munnen på mig när jag gäspade. Han tyckte nog att jag kunde behöva den. Så då va de ju lika bra att gå upp skulle byta blöja på honom då han kissar inte en utan 2 gånger på skötbordet. Och då jag va alldeles för morgon trött så funkar inte reaktionsförmåga som den brukar. Men de fick i alla fall bli ett bad för räkan så att jag fick tid att städa upp efter honom. Efter badet och maten och på klädning och lite lekande brukar han bli trött som skönt är så han tog sig en tupplur. Då fick jag tid att ta mig en dusch själv vilket gick bra tills något knakade till och jag fick dusch stången och draperiet över mig. Just då kändes de som att om datan har exploderat med nu så gör jag inget mer i dag. Men sen har de faktiskt varit lugnt.

Vi lyckades att göra oss klara och drog i väg mot storstaden och leksaks affären. Men först ett besök på IKEA. De e nog den konstigaste butiken jag vet. För de e så billigt men ändå får man en chock när man ska betala. Och jag måste nog sett rätt roligt ut där i dag med barnvagnen framför mig och kundvagnen bakom vid dom få tillfällen dom va brevid varandra skulle räkan hjälpa till med kundvagnen och ja de va på väg att sluta i kaos. Men några saker blev de men så klart har jag inte lyckas att tagit kort på dom än. Jo jag tog kort på hur vårt ny dekorerade skrivbord blev men att gå och hämta den i mitt tillstånd nu ne. Känns som om jag skulle blivit stel operarad har hur ont i kroppen som hellst.

Efter ikea skulle vi ge oss ut och leta efter toys r us men de e ju precis hopplöst körde fel flera gånger gick in på en bensinmack för att fråga om vägen. Han skrattade och svara ja den ligger ju där och beskrev vägen ut till motorvägen igen. Tillslut gav jag upp och åkte till mammas väninna som jobbar ganska nära i alla fall och frågade henne om vägen och sen gick de mycket lättare. Även på leksaks affären blev de lite saker men de va mest julklappar så dom tänker jag inte alls visa upp.

Sen har vi varit och handlat mat men ja de e inte så roligt och största anledningen till att jag har ont i kroppen de och bygga ikea prylar. Men nu har jag stannat till en bra stund så bäst att jag lägger mig så att jag inte somnar sittandes.

Go natt kramizzar.

Oj efter som jag missade att berätta om tävlingen i går så kan jag berätta att Sara och Per vann! Grattis grattis de va ju tur att vi förlängde tiden lite ;-)

Inga kommentarer: