Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

05 oktober 2008

Vilket regn?

Ok de har varit ett riktigt busväder ute i dag men de va inget som störde oss. Jag blev som vanligt väckt av att en liten busunge va och klättrade i mitt ansikte betandes i ögonen och prov biter i näsan. Börjar bli van nu. Efter de drog vi på oss våra värsta frilufts kläder (regntäta så klart) och begav oss mot djurparken och familjedag! Och vi hade verkligen toppen kul. Mormor och morfar va med också. De blev tipspromenad och vattenpölls hoppning. Och ganska många djur ändå. Vissa hade de väldigt väldigt immigt men de gick bra de med. Och när vi äntligen kom in i aphuset fanns de ingen hejd på ivern från räkan då de hoppade små svarta apungar precis framför näsan på honom. När vi kom mot slutet visade sig att vi hade vunnit både en t-shirt och ett sittunderlag och räkisen vann ett lejon som han gillade massor. Så vi har haft en toppen dag. Räkan va bara lite trött när vi väl va på hemväg. Men när vi väl kom hem fick vi besök av våra vänner som nu funderar på att flytta tillbaks till stan. Jätte skoj. Dom berättade även att dom ska ha ett barn till. Så ett stort grattis och kram. Nu börjar de bli sov dax för både mig och räkisen som har gäspat länge nu.


Go natt kramizzar

Inga kommentarer: