Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

12 oktober 2008

Grattis Mammsingen!!

Först fy f*n vilken natt. Ok vi har ju haft lite problem med att räkan sover i vår säng för han ligger ju inte precis still. Så vi kom på att vi skulle ge honom lite välling på natten. Och de va min natt den första. Så upp 4 gånger innan kl 3 dom 2 sista gångerna stod han i sängen men de gick ändå lägga han ned och ge nappen så somnade han om. Men vid 03.30 stod han upp och gallskrek detta är då ungefär den tidpunkten vi tar han till vår säng. Ne då slängde jag in vällingen i mikron förblandad och klar tyvärr råkar jag få den lite för kall så in med den igen då blir den brännhet. Ok nu ska den kylas i mitt halsovande tillstånd med en skrikande bebis på armen. Ne ger över honom till gubben. Som svarar du får väl gör ny välling till honom så att den blir lagom. Nu börjar jag vakna till men jag ställer mig och gör ny. Ska äntligen ge räkan den han tar en halv klunk slänger bort flaskan tar en halv till slänger bort flaskan. Var på min älskade gubbe säger ne he han vill nog inte ha. De va lite droppen för mig jag tar bebis, täcke och kudde och går iväg in på räkans rum och lägger mig brevid han säng på fårskinnet där får jag ligga och hålla räkan i handen (han ligger i sin säng) tills han han somnat en timme senare.
Så efter min brist på sömn i natt har jag tyvärr inte varit över lycklig i dag. Men min mor blev informerad om detta tidigt och förstod. Även dom har ju varit små barn föräldrar. Men jag vill skicka ett stort:
till mamma du e toppen och jag hoppas att du fick en bra dag. Vi har varit där hela dagen och fixat och lagat mat till henne. De konstiga e alltid att man har bara en väska med sig dit men 3 väskor med sig hem. Nu är jag i alla fall skit trött och ska sova för jag har inte natt skiftet i dag. Får se hur de går för gubben hur han ska klara detta. Men de får ni en uppdatering om i morgon. Tyvärr missade vi att ta några kort i dag. För att batterierna e slut i kameran ska köpa nya i morgon hoppas jag.
Go natt kramizzar

Inga kommentarer: