Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

30 november 2008

1:a Advent i kreativitetens tecken

Dagen började med en lugn frukost även om vi började fundera över vad vi gjorde innan vi hade barn. Sen åkte vi för att möta upp räkan och min mamma så att gubben kunde ta med sig honom till badhuset och jag och mamma skulle och göra marsipanfigurer som ett museum i stan anordnade i dag. Och oj så skoj vi hade de de blev lite gjort och lite ätigt. Och jag e ganska nöjd vi hade roligt i alla fall och de e det som räknas.
När vi kom hem va de mat och sen satte jag i gång med att sätta ett tillfälligt tyg på våra vardagsrums stolar utav ett par gardiner jag har klippt sönder och de blev riktigt snyggt och jag har massor med tyg över så jag får se vad man hittar på med de.
Men efter att räkan hade lagt sig tog jag tag i mitt skrämsel projekt pepparkaks huset. Ne jag e inte så duktig som vissa och bakar ut ett själv. De e nog svårt att sätta ihop ett färdig köpt utan att de ska gå sönder eller redan va sönder när man öppnar kartongen. Men i dag måste jag ha haft en tur dag fick rätt konststens på kristyren och sockret gick hur lätt som helst att jobba med så huset i år fick även fönster. De känns riktigt roligt med ett sånt hus i år. Speciellt om gubben ska ta med de till jobbet när julen e slut som han brukar att göra.
Ne nu e de dax att sova här. De e riktigt skönt att ha räkan hemma igen. Vi bara kramades i en timma när han kom hem. Han e för go och jag kan knappt vänta tills i morgon och vi kan mysa och gosa hela dagen.

Go natt kramizzar

1 kommentar:

BARNSHOPPINGBLOGGEN sa...

Tipsar om en ny tävling på min blogg!
Vinst: en valfri ÅKPÅSE från Elodie details!