Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

01 november 2008

Så där ja!

Nu har jag fixat färdigt. Och vad tusan har hon fixat med kan man ju undra jo vi har ju haft gäster i går och som den pedant jag e ville jag ha lite tid att fixa med städning mat och bak innan. Sen har jag ju för några inlägg sen lovat kort på hemmet när jag väl hade städat de. Slänger in några bilder i mellan texten så kanske de inte blir så jobbigt att läsa. Ni får ursäkta bara hade serpia inställt på kameran men de e en mysig gammaldax charm på korten nu ;-D


Hallen och badrummet (de stora) vi har 2 men de andra ser humm ja jag vill inte visa de.

Först måste jag bara få berätta och jag hoppas att de e ok och att allt går bra nu. Räkans gudföräldrar ska få en liten egen bebis!!! Visst e de skoj! Blev helt överlycklig när jag fick reda på de i går. Och man har ju en liten förhoppning om att de blir en kille så räkan har någon att leka med. Men men sak samma dom ska ha en bebis så de e ett dunder Grattis och lycka till jag skickar till dom.


Räkans rum

Och vi har fått reda på att min "bebis" har vunnit ett pris i tips promenaden vi gick när vi va på djurparken för ett tagsen. Riktigt duktigt för en 8 månaders att klara en tips promenad. Stolt mamma ;-D Fast vi e ju ganska stolta över honom annars också nu säger han både mamma, pappa och titta där och så pekar han. Vinkar och puss as men de har han ju gjort ett tag nu. Sen har vi även börjat laga egen mat till honom och den går ned. Vilket känns skönt de va visst någon som hade hittat glasbitar i barnmaten på burk. Så nu vet vi precis vad han får i sig för att de e samma som vi äter.


Vardagsrummet

Själv har jag ju fixat inför besöket de blev lite halloween pyntat, städat och så bakade jag biscotti och tryfflar till kaffet. Maten blev min favorit rätt den e så enkel att laga och så god lasange rullarna med skinka och ricotta. Och till efterrätt vitchoklad mos så mumsigt. Lyckades även att hinna att gå och klippa mig innan lite kortare blev de igen.


Mathörnan, efterrätten och den fina lite sena födelsedags presenten från räkans gudföräldrar.

Och de här kommer som ett litet + och har egentligen inget samband med de andra men svärfar ringde i går och frågade hur en platt tv skulle passa i julklapp. Yes super tack de vore toppen. Har två gamla och halvtrasiga tv apparater så en ny skulle verkligen inte va fel.
Data och sovrummet
Så nu ska jag gå och lördags mysa med gubben och bara ha en trevlig alla helgons kväll. Efter att vi har varit runt och tänt ljus för nära och kära som tyvärr inte är med oss längre. Hoppas också att ni får en trevlig kväll. Jag har hittat lite mer tävlingar du kan hitta till dom i listen här bervid.
Kramizzar

Inga kommentarer: