Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

23 november 2008

Fan va jag e bra...

De står de på min msn och ja jag vet de låter lite divigt. Men i bland måste självförtroendet få en knuff. Och senaste månaderna har jag gjort saker jag aldrig trott att jag skulle göra. Som till ex göra köttbullar från grunden, eller sy mina egna gardiner (även att använda sy maskinen för första gången, som har stått och samlat damm), pyssla, typ ut i skogen för att hämta mossa och granris för att göra kransar eller de jag fick göra i dag. Åhh så skoj.
Ok vi har börjat planera lite inför julen och funderat över vart vi ska ställa julgranen. Hittat ett hörn men de e ett hål där eller ja de ska sitta en dörr där. Så gubben gick upp på vinden och letade upp en av alla 6 dörrarna vi har där uppe (förstår inte varför vi har så många dörrar vi har inte så många dörrhål) och tog ned den så att vi skulle få ett helt hörn. Och så sa vi väl på skämt att fan va tråkig den e man borde nästan måla den. Var på gubben sa ja men varför gör du inte de? Vi äger ju dörren och kan göra vad vi vill med den. Så sagt och gjort jag tvätta av den och satte igång och skissade upp för att få en jul dörr. Och oj va kul jag hade de sen, de va längesen jag hade så kul och de va riktigt längesen jag fick måla. Och bra blev de med. Glömde helt bort tiden så gubben och räkan han både åka tillbadhuset och komma hem igen innan jag va klar.


En grankvist och text på dörren

Efter jag va klar tog jag då tag i gardinerna eller jag tog tag i tyget som har legat och väntat. Sydde äntligen julgardinerna till vardagsrummet men stjärnorna fick bli ut mot balkongen och de siden röda inåt rummet och de blev också riktigt bra nu ska jag bara ta och tvätta fönstren och sätta upp advents ljusstaken.. Sen har jag ju dom andra 4 fönstren som ska bli juliga ska försöka att bli klar innan 1 advent.



Så här blev mitt vardagsrum fönster. (Ja de e ju inte klart men typ.)

Go natt kramizzar

Inga kommentarer: