Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

29 november 2008

Man skulle kunna tro

Att i dag av alla dagar har jag haft tid att njuta och vara med min gubbe och bara vårda oss. Men nja. Vi gjorde de en liten sund i dag när vi va på stan och köpte julklappar till nära och kära. Vi hamnade även på restaurang och åt lunch de va toppen mysigt. Men när vi kom hem va de bara att sätta i gång att tvätta dom sista fönstren och stryka dom nya gardinerna och sätta upp de. Sen har vi hjälpts åt att städa och att pynta. Så nu e de riktigt pyntat och juligt. Anledningen till att jag har gjort allt nu är för att jag i år faktiskt vill njuta av julen. Alla andra år har jag haft fullt i kalendern don 2 sista veckorna med städning, bakning. shopping, pyntning, handla mat. Så mycket att jag faktiskt glömmer varför de e jul.




Så i år ja Nu e de färdig pyntat bara de som ska va i granen kvar. Bakat har jag gjort jo de ska ju bli lite godsaker till men inte så de känns jobbigt. Städa får vi nog göra några gånger till men inget heller som känns jobbigt. Julklapparna e klara i alla fall basen sen kommer jag nog köpa extra. Så nu dom sista veckorna ska jag njuta läsa bok, kolla bra filmer, gå på julmarknader, om de blir snö åka pulka med räkan och bara bara njuta. Sen har vi ju haft lite extra tid i dag på grund av att räkan sover borta för första gången. De känns jätte jobbigt och de e mycket lättare att hålla sig sysselsatt då saknar man honom inte lika mycket. Ja jag vet vissa kanske tycker att de e lite tidigt han e ju bara 9 månader men de e vårt val och alla är vi olika själv skulle jag aldrig handla kläder på ullared. Och andra skulle aldrig låta sitt barn sova borta så tidigt. Men han är i trygga händer hos min mor och vi har både träffat honom och ringt några gånger. Nu ska jag försöka att slappna av lite och läsa någon av mina 20 tidningar som ligger på sängbordet.





Go natt kramizzar

Inga kommentarer: