Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

04 november 2008

Aj aj.

Vilken dag. De började med att vi försov oss! De händer aldrig brukar ju ha en buse som petar mig i näsan och munnen och drar i håret kl 10 i 7 varje morgon. Men inte i dag då blev jag nästan förvånad när jag va på väg att vakna före räkan sen blev jag ännu mer förvånad när jag kom upp och såg att kl va 8! Tänk om han hade velat sova så länge helt i sig egna säng va ut vilad man skulle va då. Men vi bestämde oss i alla fall att vi inte skulle stressa i dag så vi ställde in trippen till öppna. Och försökte koncentrera oss på att komma utanför dörren till kl 13 då jag hade ett möte på stan. Och de gick ganska bra för er som vet vad de gäller. Och jag ska dit några gånger till. Efter de tog jag och räkan oss en promenad för att kolla efter farsdags presenter ni glömmer väl inte de på söndag. Och hittade precis vad gubben vill ha så jag hoppas att han bli riktigt nöjd.

Efter de va de hemfärd med en trött och hungrig bebis. Så när jag kom ur bilen och in i trappan så ville han inte alls va med och vi har en liten trappa på 3 steg ned dit jag ställer vagnen så jag tänkte att jag sätter ned räkan där och tar vagnen sen. Japp jag hinner bara gå i mot trappan innan jag halkar och far på ryggen och rumpan ned på trappen. Som tur va höll jag räkan mot mig så han landa mjukt. Jag där i mot har redigt ont och kommer få stora fina blåmärken. Som tur va kom de en snäll kille förbi som hade hört min smäll och kom för att hjälpa till och frågade lite försiktigt om jag inte behövde åka till sjukhuset. Men ne så ont har jag inte e mest bara öm. Men de va att ställa sig upp tacka för hjälpen och sen forsätta med mina bestyr. Tur att gubben kom 10 min efter så nu har han hjälp till med räkan nästan hela kvällen.

Jo räkan fick sitt pris från tips promenaden i dag.
Ne nu ska jag gå och va lite trevlig mot min familj om dom fortfarande e vakna och äta lite äpplepaj som ja bakade i går och så kanske vi ska ta och kolla vilka kort som ska va i almenackan nästa år.

Go natt kramizzar

Inga kommentarer: