Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

21 november 2008

Hej mitt vinterland nu e jag här....

Japp de va äntligen snö på baken när jag vaknade i morse även om jag hade hört gubben viska de innan han gick till jobbet blev ja riktigt glad. Och än en gång har räkan sovit hela natten på sitt rum riktigt skönt man känner sig mer ut vilad i alla fall. Så jag fick gå runt och mysa en liten stund själv i morse. Sen gjorde vi oss klara för att gå ut och prova pulkan. Räkan tyckte de va jätte roligt att bli runt dragen i den.



Men sen hägrade lekplatsen så de blev en liten stund där med innan vi gick till affären för att handla som sista sakerna som behövdes i dag. För de e ju fredag så jag har bakat. Skulle göra ingefärs kakor men dom misslyckades, sen skulle jag göra sådana praliner som jag köpte i grannstaden med kanel och vit choklad och ja dom misslyckades jag med också men dom sista kunde jag inte misslyckas med.

Satte på en skiva och en tomteluva på räkan och njöt av tonerna av just hej mitt vinterland och bakade pepparkakor. Och när gubben kom hem skakade han bara på huvudet och tyckte att nu har vi blivit helt total knäppa. Men vi hade både roligt och mysigt med våran för jul. och förresten e de ju typ bara en vecka kvar till advent. Och pepparkakorna blev jätte bra. Nu ska jag gå och busa lite med räkan och laga ett par strumpor innan de e dax för nattning för honom. Vi ska ha de mysigt i kväll och äta efter räkan har lagt sig så jag hoppas att kl inte blir mer än 20.
Go kvälls kramizzar

1 kommentar:

Södralycke sa...

Hej! Låter härligt med pepparkaksbak! Det är ju som du säger snart advent :)

Kul att du vill vara med och tävla på min blogg, lycka till! kram Johanna