Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

13 november 2008

Vilken dag...e jag fortfarande vaken???

Oj oj ja som sagt vi hade en helt toppen underbar morgen räkan vaknade precis en halvtimma innan bussen skulle gå. Och då va jag helt färdig med mig så de gick riktigt smidigt att bara fixa i ordning honom sen va de till doktorn och efter de ut på stan gick en liten promenad först och hälsade på gamla arbetskamrater som tyckte räkan hade blivit sååå stor och pratade lite om våra barn. Mycket trevligt sen gick jag med stora steg mot en pärl affär. Humm konstigt i vår mellanstora stad har vi i alla fall 2 pärlaffärer men inget choklateri vilket i alla fall jag hade tyckt varit trevligare. Jaja pärl affären i alla fall de blev en liten variation av vita och genomskinliga pärlor hittade även några swarowski slipade som fick hänga med hem. Så nu skulle de bli pyssla av.



Sen va jag ju tvungen att ta en tur förbi jobbet nu när dom hade ny öppning i dag. Jag har fått smyg kolla innan men att se allt klart åhh va fint de va och öppet och ljust riktigt toppen. Och även om boda nova inte är en av mina favoriter så e jag lite svag för Karin Mannerstål så dessa fina kak burkarna fick följa med hem också. Och om jag känner mig rätt kommer de inte ta allt för lång tid innan jag har fyllt dom.





Sen hem och fixa mat och tvätt. Slå in några julklappar och vips va kl 4 och gubben kom hem då begav jag mig ut i skogen eller ja i dungen. Men jag hittade de jag va ute efter både granris och mossa nu e de bara min gren som saknas men de kommer. Så på kvällen har jag pysslat. Känner mig verkligen så nöjd med de jag har gjort förutom kanske alla kryp som följde med mossan men som jag sa när jag kom hem de va nog tur att de redan va mörkt ute så att jag inte såg vad jag plockade annars hade jag aldrig rört mossan.
Två st mosshjärtan med pärlor blev de.

Men efter att jag hade satt i hop den och nu har den legat några timmar så har dom flesta djuren nog kommit fram och blivit förflyttade. Dörrkransen kanske blev lite väl julig men ja jag får ta och fundera på den. Kanske får den stanna inne ett tag till den doftar ju såå gott och jag tror ju att jag kommer ändra om den med.
Sen i kväll har även svärmor kommit, jätte roligt. Hon hade med sig en pulka till räkan som han stört älskade och har klättrat på hela kvällen, han fick även en vit skjorta som jag hade beställt till honom och en bok om djuren på bondgården.


Gjorde även dessa dom ska va som istappar som ska hänga i grenen när jag väl fått in och upp den.

Får se vad vi hittar på i morgon gubben jobbar ju så jag och räkan ska underhålla svärmor kanske blir en tripp till grannstaden hon hade visst hittat en annons på en butik som både hon och jag kan uppskatta fråga e om räkan e lika sugen på de.

Ne nu ska jag sova. Go natt kramizzar på er.

Inga kommentarer: