Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

03 juli 2008

Nu är vi äntligen tillbaks i verkligheten jag älskar nej jag gillar att vara uppe de e fint här på deras släkt gård men de där med vatten och el humm kommer på att de e något jag vill ha i mitt liv. Så jag har inte duschat på 4 dagar och man måste va väldigt sparsam med allt mat, el, vad man slänger ja you name it. Men den finns den sjö som man får utnyttja om man inte vill bada i fisk dammen. Men i år fick vi i alla fall ett eget hus de va skönt så fick jag lite luft mellan mig och farmor. Gubben har också passat på att fylla år där uppe han fick ut och fiska alldeles själv då fick han sin dröm dag. Det är väldigt fridfullt där uppe man går och fiskar eller går ut och går eller sitter man och fikar och kollar ut över sjön men om man inte känner för de så kan man alltid bygga något eller göra något i trädgården. De finns alltid något att göra där ute i skogen. Gubben har fiskat, byggt fågelholkar och klippt gräset de tog typ några dagar. Jag har mest vilat upp mig hjälp till och fixat gräset och städat lite. Räkan har lekt med farmor och med gammal faster Margit och brylling Julia från sthlm hon hade jätte många bra tips hur saker skulle vara. Sista dagen va hon en prinsessa.
Vi har varit på fäbovall och tittat på djur räkan gillade hunden och kattungarna och lite hönorna. Sen de det ju alltid roligt att dra i burar till kaninerna och marsvinen. Jag och farmorn har varit och letat gammal möbler i olika butiker med men tillslut gav vi upp och gick runt i husen på gården och hittade massor synd att vi inte har med oss något släp hit upp. De får komma när vi har skaffat hus då ska jag upp och hämta möbler om inte farmorn har tagit dom först.
Jo jag har läst ut Martina Haggs bok med den va jätte bra jag va inte riktigt bered på de slutet. Nu har vi i alla fall åkt till farfarn de e i alla fall i ett samhälle och han har pool så jag och räkan har tagit ett dopp i dag gubben va lite för feg men han tog ju och badade vid stugan i alla fall i går. Jag kan inte riktigt fatta att vi har varit borta från världen i 4 dagar. Men här har vi ätit tårta och firat gubben en gång till. Nu sitter vi och kollar på TV på mitt i naturen jippi för de ne jag e inte så intresserad men killen som e programledare e helt ok.

Go natt kramizzar

Inga kommentarer: