Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

08 juli 2008

Hem ljuva hem!

Vi kom äntligen hem i går natt vilket kaos, Räkan vaknade och började panik skrika jag trodde att han va hungrig så jag sprang ut i köket för att göra mat men de fanns inget färdigt så de va att ställa sig och laga. Vilket kan va lite stressig med en bebis som skriker och kläder och saker överallt. Och så håller gubben på att packa in och e trött och sur för att vi hade varit i Sthlm och han blir nog stressad över att räkan gråter också så jag börjar skälla lite på honom.
Jag hade också lovat mamma att jag skulle ringa när vi e hemma då får då se att hon hade lagt en påse bilar i en skål, jag som ska försöka att gå ned i vikt så hon fick sig en dos av mitt humör kl 1 på natten med om att vi inte kunde mata Räkan med bilar hon blev nog lite förvirrad med tanke på att hon sov. När Räkan sen hade lugnat sig och somnat så öppnade kylskåpet och ja där står färdig blandad välling. Ja va jag kände mig dum. Men jag har bett om ursäkt i dag tror jag om inte så mamma FÖRLÅT att jag skällde på dig i natt.

Ne Sthlm va kul för utom att de regnade och att gubben gnällde och Räkan gnällde och de va varm klibbigt och mycket folk. Men jag fick handlat fina märkes kläder i alla fall jag fick 2 Gant tröjor Räkan en Burberry tröja och ett bar Gant badbyxor
och ett par Mexx sen köpte jag lite små leksaker till honom
jo jag hittade dom sötaste läppbalsamen någonsin.


Sen va vi på middag hos gubbens morbror de va trevligt innan vi satte oss i bilen hemåt jag fick köra först och de va inte lätt att ta sig ut från den staden, men de kan va för att jag trodde att gps:en lurade mig så jag körde på som jag tyckte va rätt först. Men tja hem kom vi ju. Idag har jag då startat mitt nya liv för att gå ned mina bebis kilon de kommer inte att bli lätt men jag hoppas att gubben stöttar mig. Så jag har ätit nyttigt och varit ute på en 30 min promenad. sen har jag ju sprungit runt här hemma som en galning med för att få någotsånär ordning.

Nu ska jag sova ska försöka komma upp vid 8 i morgon så att jag kan få lite rutin igen.
Go natt kramizzar


Ps: Har gjort lite fint på en liten del av fönstret i dag.

Inga kommentarer: