Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

07 januari 2009

"Slå mig hårt"

Hej, Dessa ord e bland de enda gubben har sagt i dag som har fått mig att skratta. Låter de konstigt?, jo kanske. Men dagen eller sättare sagt gårdagen slutade på detta vis. Gubben: vore de inte mysigt med en liten varm bebis sovande bervid oss? Jag saknar räkan lite nu när han inte sover här. Så vid 4 tiden i morse gick gubben och hämtade en liten gnyende räka med tanken detta kommer bli mysigt. Men tror ni räkan ville ligga och mysa med pappa? Nepp han lille ligga och slå mamma med nappen och sen sätta sig upp och kasta sig bakåt på mammas ansikte. Vilket resulterade i att gubben sov och jag och räkan va vakna till efter gubben hade gått till jobbet. Då kunde vi somna om.





Efter de har dagens kaotiska händelser bara radat upp sig efter varandra. Mest har hänt när gubben har varit närvarande. Typ jag skulle gå in och handla en sak och precis när jag ska ta tag i bakluckan på bilen för att få ut min väska,kör gubben i väg. Så de blev att snällt vänta tills han hade åkt runt halva stadsdelen innan han kom tillbaks. De va ju en himla tur att han inte backade ;-)






Sen när vi satt och åt och pratade om babysimet som i dag drog igång igen efter jul. Berättar han om 2 bodybuilders som hade stått och pratat i dursen om att"han ville ha stryk och han ville ha stryk." va på gubben säger: Jag tror inte att dom ville ha stryk. Har ni någon gång hört någon som kommer fram och säger "slå mig hårt". Fattar inte att han vågade men han tog räkan och gick ut från dursen. De va enligt mig både modigt och roligt. Så efter denna turbulenta dag ser jag faktiskt fram i mot att bara få sätta mig och slappa lite.



Lite suddigt men vist e hon söt, och detta är en liten hint om något jag ska skriva om snart.


Kramizzar

Inga kommentarer: