Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

14 juni 2008

Fixat med gamla möbler

Piff och fix i dag har vi hela familjen varit ute hos mina föräldrar och fixat gubben har skruvat altan eller börjat med de, det blev väldigt många öl pauser varje gång han skulle kapa av en planka. Men de han gjorde innan de blev för kallt va jätte snyggt och faktiskt ganska rakt.

Själv har jag letat fram alla saker som jag vill fixa till sängen har jag ju redan börjat med men sen tog slip papprerna slut. Men jag hittade min gamla micki spis som behövs målas lite och en gammal grön dockvagn som jag inte riktigt vet vad jag ska göra åt. Ett litet bord med två stolar och en fåtölj som behövs nya dynor på men som jag i alla fall slipade i dag och så en riktigt gammal men hel gunghäst som också behövs en hel del arbete på. Jag ska ta kort och lägga ut sen när jag börjar på riktigt med alla sakerna. Sängen har jag på bild innan jag började.





Sen har vi så klart tittat på fotbollen i dag och hejat så mycket vi bara kunde men de gick ju inte så bra. 2-1 till Spanien





På kvällen nu har jag prata med en kompis som också håller på med gamla möbler och sådant de va riktigt kul att snacka med någon som inte tycker att man e knäpp för att man lägger tid på de men när jag väl gör de har jag ju de bra och lill Räkan sover eller att mamma passar honom.

Nu ska jag sova så att orkar att bära i morgon våra grannar flyttar buhu de e riktigt trist de e dom enda normala grannarna i hela trappan men om vi har tur så e det vi nästa. Vi ska på om visning på onsdag förresten så håll tummarna.



Go natt kramizzar

Inga kommentarer: