Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

17 september 2008

Trött och ont. Vet inte om de onda är för att jag inte e jätte förtjust i backarna hem eller om de e lite träningsvärk från simmningen i dag eller om de e för att jag va på väg att trilla utanför badhuset i dag. Trött vet jag precis varför jag e. Tack till räkan som tyckte att de e mycket mer spännande på natten att busa och när man då får busa i mammas och pappas säng då e det verkligen toppen. Men de hade ju varit roligare om mamma va vaken att busa med och hur väcker man mamma på bästa sätt. Jo dra henne i håret och krypa upp på ansiktet och bita henne i näsan! Jäkla unge. Jag förstår inte hur jag har kunnat få en sådan bus bebis. I dag har jag satt honom upprepade gånger i sitt rum och vad gör han då. Antingen så kryper (ålar) han sig efter ut i hallen eller så tar han sig till sin radio/cd spelare. För den e ju toppen och nu när han har kommit på hur man får ut skivan också så e det ännu roligare. Upptäckte han sittandes vid radion så frågade jag: Räkan va gör du? Då tittar han upp med ett stort leende och klappar händerna åt sig själv. Jaja fick höra av mamma att de va mina gener han hade fått jag va visst aldrig still heller.

Jo sen har vi varit på nya öppna förskolan eller de e ju den som ligger i närheten av där vi bor nu. Och de va toppen trevligt! Alla mammorna va så goa och trevliga. Kändes verkligen att de inte va något skitsnack och tävling som de har varit på den gamla Men vi får nog ta och kompromissa lite för jag gillar fröknarna på den gamla och sångstunden e lite bättre på den med.

Sen har vi varit på babysim i dag och jag hade räkan själv i dag. De gick faktiskt riktigt bra de tog lite mer än en halvtimma att bli klara men vi hade inte brådis. Han grät ens inte när han råkade trilla efter att ha följt efter en mopp som en anställd gick med. Så kanske kanske att man har mer självförtroende att fixa de själv nu. (även om jag kommer att försöka få med mig någon.) Ne nu ska jag ta och kolla lite åk påsar till vagnen innan jag däckar av totalt.

Go natt kramizzar

Ps: här skulle jag lagt in ett kort på räkisen med radion men efter som kameran e sååå långt borta och jag har lagt mig i sängen så kommer de i morgon i stället.

Inga kommentarer: