Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

11 augusti 2008

Då va de måndag igen. Vanligtvis e jag inte så förtjust i måndagar men ja i dag och sen en måndag till och måndagen där efter så får vi nycklarna till vår lägenhet. Så de e nästan så att man räknar dagarna. Men nu är typ allt grov packat. Det som är kvar är sådant som vi använder. Så snart börjar de bli dax att städa. Jo dom ringde i fredags från hyresbolaget och berättade att dom hade fått vår lägenhet ut hyrd från 1 sep utan att någon ens har varit och tittat. Så nu e jag ju ännu mer stressad och hoppas på att allt kommer att flyta på den veckan vi flyttar och hinner att städa. Jo så vi slipper dubbla hyror och sparar massor med pengar. Jippi!

Ni kan ju gissa vad jag vill köpa för dom? En ny vagn så klart. Håller verkligen på att bli galen på den vi har hjulen trillar av och sufletten åker ned också e den helt skev. Ett av låsen på hantaget vill inte alltid hoppa i heller och då kan hela bara fällas ihop de e lite läskigt. Så nu har vi mailat tillverkaren och frågat hur vi ska göra för dom på affären e inte så trevliga och jag ångrar att vi köpte vagn där för annars e det en bra affär och dom har ju mycket mer än vagnar.

I lördags var vi varit ute hos mina föräldrar och byggt på deras altan eller ja gubben har gjort de i regnet. Själv hade jag de inte så roligt där ute satt typ bara och väntade på att dom skulle bli klara ingen mat fick man heller så jag tröttnade och tog räkan och åkte hem för att fixa lite att äta. Och i går va vi på 3 års kalas de va jätte roligt fick tårta och kakor har inte fått tårta på jätte länge så de va toppen smaskigt.

I dag ska jag försöka ta mig till tvättstugan och i alla fall boka tid för att tvätta köksmattan om de inte finns tid i dag de e alltid sköt att ha sådant rent när man flyttar. Ja då va de dax att börja dagen.

God morgon hoppas du får en bra dag!

Inga kommentarer: