Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

09 april 2009

Skärtorsdag

Ja ha då va de snart påsk, tänk va tiden går fort. I dag har räkan varit hemma från dagis för att gubben e ledig i dag och i morgon i stället för just över påskafton och påskdagen. Så de har varit mycket ute lek i dag när de har varit så fint väder, sen har vi varit och hälsat på några vänner som ska flytta snart iförsig bara en våning upp men ändå dom håller på att renovera nu och de verkar bli jätte mysigt. Perfekt eftersom dom ska ha ett till barn snart. Sen har jag då bakat på riktigt i dag men inte till oss lite trist men de ska bli kul att höra kommentarer på lördag. Då ska nämligen gubben ha med sig dom till jobbet. Men ni ska få ett smakprov här på hur dom ser ut.
Så här blev dom de e morot och ingefärs cupcakes under och grön marsipan, grön frosting köpt gul höna och rosa marsipan blommor med sockerkula i mitten.
Ni får ursäkta min lite stökigt bakbord hade inte städat undan när kameran kom fram.
Och välkommen in i kylen här är de pippi parad.
Nu e kl snart 9 gubben kollar på mitt i naturen och jag sitter och jäspar har fått för mig att de e fredag i dag men de e de ju inte. Kommer nog att bli en lååååång helg, jaja.

Kramizzar

Inga kommentarer: