Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

13 april 2009

Jävla vår!!

Jag håller verkligen på att bli tokig, vet inte varför riktigt men när våren kommer och somaren börjar närma sig kommer känslan och vill ha begäret fram. Nämligen de som skriker tänk va bra de hade varit med med ett eget hus. Åhh va mysigt de hade varit med trädgård som räkan kunde leka i. Med en egen altan och kanske en kakelugn att mysa framför på vintern och kanske ett bubbel badkar och ett härlig lantlig känsla. Ja tankarna och idéerna är många just nu. Och eftersom att jag e lite fast i country living och vitt så skulle de ju inte va helt fel med något just på landet ett sådant där upprustnings objekt. Sitter och dreglar i lantliv på hur fint alla får de som gör iordning gamla hus. Men jag e ju som jag är och de har stått en gardin stång nu i över en vecka som inte än kommit upp. Och gubben kan när han vill va ganska händig men jobbar man 6 dagar i veckan ledig 1 så blir de ju inte så mycket gjort. Så de verkar som jag får glömma tankarna på mitt gamla charmiga hus. Men ett hus bara jag kan ta ett nytt också och inte för långt från stan för vi e ju båda riktiga stadsmänniskor. Jo tack va och gick runt lite i dag och spanade på nya hus och sen en blick på hemnet och ca2 500 000 hehe får ju nästan hicka lite mycket för min budget. Tja de verkar som jag får va kvar i lägenheten ändå jag har ju i alla fall fått in min stil här och de va ju inte alls så längesen vi flytta hit och får jag bara till balkongen snart så kanske de inte känns allt för kaos plus känner man sig för instängd har man ju många vänner med hus som man kan göra sig besök hos. Men någon dag då tusan ska ja ha mig ett hus!


kramizzar

Inga kommentarer: