Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

12 april 2009

Påskafton/påskdagen

Oj vilket underbart väder de har varit nu. I går så passade jag och räkan på att dra med oss mormor och morfar till djurparken. jag tyckte väl att de va som vanligt men oj va räkan tyckte att de va kul med alla djuren. Men vi gick nog åt fel håll och tog bondgården först så sen trodde räkan att de va ok att gå in till alla djuren och klappa. När vi va på bondgården va de ganska roligt han fick ta på en gris som han jagade och grisen trodde att den va smart så den sprang in i djurens vilohage men vem kom efter ju räkan vilket såg väldigt roligt ut men jag tror inte grisarna tyckte de. Och när vi skulle få ut honom kom ett japanskt par som skrattade så dom nästan trillade och filmade så snart kommer väl räkan inne hos grisarna i Japans roligaste hemvideor eller något. Sen när vi kom till bisonoxarna så ville han smita in där med och kom väl under grinden innan vi fick tag på honom. Sen fick han sitta fastspänd i vagnen vilket inte va någon höjdare. Men ja kul hade vi i alla fall. I dag har vi tvätt tid så de gäller att passa den och så ska vi ut och leka lite. Annars blir de inte så mycket i dag.

Lill killen på väg in till grisarna innan vi han att fatta vad som va på väg att hända.


Klappar lite på dom andra djuren med.


Kan själv när de va dax för lunch paus.
Kramizzar

1 kommentar:

Mina ord - min vardag sa...

Detta var en rolig blogg. Den kommer jag att följa. Har redan lagt till mig som din följare. Hoppas du får en bra dag. Kram