Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

18 mars 2009

Vilken härlig dag

Vilket underbart väder de har varit i går och i dag!!! I går va vi ute och lekte i sandlådan va och köpte hink och spade till räkan han tyckte väl att de va halv kul, de va roligare att åka rutchkana. Sen kom mormor och morfar och busade för att jag och gubben hade bio planer, de va meningen att vi skulle gått i fredags men då mådde vi ju inte toppen precis. Så nu va de dax, Vi va och såg män som hatar kvinnor. Ok kritikerna hade nog rätt se filmen utan att ha läst boken. Jag har ju läst boken precis nyligen och blev sååååå besviken! De va ju bara fel efter fel efter fel i hela filmen. Ok visst ska väl säga att jag halv irriterad på sättet han skriver i boken men ändå jag hade verkligen stora förhoppningar på filmen och så va den så bläääää! Enda positiva va att vi kom ut lite. Tyvärr när vi kom ut efter bion kom de 2 killar och prata om hur bra filmen va och hur de va den bästa svenska filmen någonsin, kände att jag inte skickade snälla tankar mot dom precis.

I dag har jag städat upp lite här hemma och så satte jag mig och sydde en påse som räkan kunde ha sina uteleksaker i den blev toppen bra.


Sen har vi varit på mamma träff de va toppen kul och jag känner att vi verkligen e friska nu och slipper karantänen. De va kul att träffa mammorna och pappan även om alla inte kunde komma. Och räkan tackar Z för den fina presenten. Och så tackar både jag och räkan S och hennes mamma för fikat och kakorna dom va jätte goda.

Lilla S som nästan går nu. Älskar hennes min på detta kortet.
Räkan står och spanar om han kan få tag i mer kaka.
Lilla A fick nöja sig med ett lock i stället för kaka ;-)
Räkan och Z och på hörnet S.
Nu har gubben och räkan åkt i väg på simskola eller rättare sagt dom e nog på väg tillbax snart, hoppas de har gått bra i dag. och när dom kommer blir de mat och så har vi tvätt tid, jippi!

Kramizzar

Inga kommentarer: