Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

16 februari 2009

Fullt upp

Puh vad skönt att dagen snart e slut. De värsta e väl att de kommer en ny snart och då ska jag/vi upp ännu tidigare. Men ändå dagen har gått bra. Vi kom i tid till dagis på morgonen. Och räkan trivdes jätte bra de var ju många nya leksaker att pilla med och riva ut. Och han kom ganska bra överens med dom andra barnen de var en liten tjej som grät när han gick i närheten av henne. Men annars var de toppen men vi hade ju inte trott något annat.

Sen hem och baka en sorts kakor, lunch och sova. Och sen på fika hos en av mammorna. De var toppen trevligt som vanligt! Så tack L för fikat och sällskapet. Efter de tog vi en humm lång promenad eller ja den var ju inte så lång men de tog lång tid. Räkan skulle nämligen gå själv och de finns ju så mycket snö, stenar och annat kul som måste inspekteras på vägen. Men hem kom vi för att laga mat och fortsätta baka. Tyvärr råkade jag nästan bränna den sista plåten så vi får se om de går att äta eller om jag ska göra en ny sats i morgon eller på onsdag. Nu ska jag slappa framför tv:n. Måste städa och fixa tvätten innan helgen puhh mycket mycket nu. Plus alla sociala saker och dagis. Inte konstigt att man känner sig lite stressad.


Lilla A har hittat en kontroll


E,A räkan och S så söta dom e


Räkan hänger upp och ned som vanligt

Små tjejerna lekar då snällt så.


En liten film från i dag.
Kramizzar

1 kommentar:

Lantliga drömmar sa...

I bland känns det som att livet går ut på att tvätta,städa, laga mat. Jag har ändå lugnare nu när mina barn är större. Var körigt när dom var små, är 1 1/2 år mellan dom. Håll ut det blir bättre ju äldre dom blir. Kramis Nilla