Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

23 december 2008

Nu e de ljus här i vårt hus julen e kommen hopp trallalla la.

Dagen före doppardagen. Och nu är allt färdigt ja förutom julmaten men den är inköpt i alla fall. Jo och skinkan e klar med. Och jag har ont i huvudet vilken supris va. I dag har började jag med att ta en lung spa dag de va helt toppen saknar de lite. Sen va de att öppna räkans sista paket i kalendern. Han blev jätte glad. Efter de så kollade vi på en julfilm på tv och räkan satt helt stilla och bara tittade pekade på ljusen på tv:n i bland och sa titta. Efter de så va lugnet slut eller i alla fall för en stund för då dundrade både gubben och svärmor in med massor av väskor och påsar men skulle kunna tro att hon skulle flytta hit. Men dom tog med sig räkan och åkte till stan och sen åkte för att handla maten. Så då fick jag mer jag tid för att pyssla med grenen svärmor hade tagit med sig och så blev de en till julfilm.













Sen när dom kom tillbaks och räkan hade gått och lagt sig va de in med granen och klä den trodde vi i alla fall. De började ju så där med att vi hällde i för mycket vatten så vi skulle flytta på granen och svärmor kommer åt upplåsningen och granen faller på mig. Ok då va granen på plats igen och vi ska putta tillbaks den och hon kommer åt knappen igen. Jippi. Ok nu sitter den äntligen på plats ingen rör något. Gubben ska sätta i ljusen och så klart funkar dom inte. Han springer i väg till ica men ne inget sånt kommer hem e lite sur men vi sätter oss i bilen och åker till ett större ica. Nopp inget där heller bara utebelysning och dåligt med de. Till slut får vi för oss att åka till coop där dom har flera förpackningar tack gode gud för de. Så nu kan äntligen granen bli klädd och några av dom stora paketen kan få lägga sig under. Så nu hoppas jag att jag kan pusta ut och bara insupa mer av min julstämning som har kommit tillbaks i full kraft.














Så go natt kramizzar på er alla och hoppas att ni får en riktigt fröjdefull julafton i morgon.





Inga kommentarer: