Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

20 december 2008

En fröjdefull jul

Go eftermiddag. Man får passa på när de finns tid att blogga. Nu e gubben i väg och hjälper vänner att flytta. (Igen de va inte längesen dom flyttade förra gången) Och räkan sover faktiskt fortfarande middag. Oj ju ska vi se får väl börja i går då. Vi hade Bvc tid på morgonen vid 9 bläää för de och de gick väl så där. Han hade växt massor men va inte så tjock så dom ville att vi skulle ha mer olja i maten men ne tror inte de jag vill ha hon som han är. Men annars va hon väldigt imponerad av alla ord han pratade och att han gick så allt i utvecklingen va han före med de va bara vikten hon på pekade på. När vi va klara där va de en halvtimma kvar till något öppnade så jag och räkan gick och fikade de va toppen mysigt bara han och jag. Sen blev de en tur på stan för att köpa de absolut sista. Eller ja de e ju julmaten kvar men de e inte mitt problem de e gubbens.

På kvällen hade jag biljetter till teatern julspelet som går nu. Åhh herregud jag har inte skrattat så mycket på länge. De va verkligen som julen ska va. Totalt kaos som slutade i mord. Helt underbart. Så efter de fick jag faktiskt tillbaks lite julstämning om bara min förbaskade förkylning kunde ge sig med vore de toppen. Min julstämning höll i sig även i morse när de låg lite snö på backen. Men när jag och räkan sen kom ut för att gå runt och dela ut julkort till hans vänner ös regnade de. Men men de gnistrar av ljusen i fönstren ändå mot regndropparna och jag ska försöka hålla mig positiv och ha kvar min lilla lilla julstämning som är kvar. Ne nu börjar min lunch bli färdig sen ska jag prova på att göra ett julgodis jag fick smaka på i torsdags när jag va på mamma träff och de va riktigt gott.





Ha de toppen kramizzar


Ps: Ville bara visa denna julstrumpan som mormor har varit i gång och fixat till räkan vist e den söt.

Inga kommentarer: