Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

09 december 2008

En trött men över lycklig mamma


På träffen va M med Z och K med S och L med E och M med A och gud så trevligt de va de får vi göra om tjejer.

Åhhh herregud vilken dag. Jag vaknade när gubben gick till jobbet i morse och kunde inte för allt i världen somna om. Så jag la mig och läste lite i en timma sen lyckades jag somna om lite tills han ringde och väckte mig kl 9. Då vaknade räkan också så de va bara att ta sig upp och fixa välling. Sen va de att sätta fart de va ju lite att pyssla med innan mammorna kom i dag. Jag skulle ju värma på cupcaksen och pajen och göra frosting och duka. Sen skulle vi båda hinna klä oss och äta lunch och räkan skulle sova. Och mitt i allt kom en dörrförsäljare som sålde titthål för 800 kr st. Ne tack. Men vi blev klara med allt och räkna vaknade 5 min innan de ringde på dörren. Och oj va roligt och trevligt de va. Alla tyckte att vi hade de fint hemma och att de va sååååå mycket gott jag hade bakat att de nog skulle bli en extra tur till gymmet.


De va cupcakes, tryfflar, chocolate chip cookies, biscitti, äppelpaj och rånrullar.

Och mitt under fikan hände de jag eller vi har känt på oss ett tag för de har varit på väg. Men våran lilla räkan gick i dag. Han har tagit några steg innan men nu va de definitivt på riktigt han gick i mellan mammorna på golvet och va överförtjust. Jag kunde inte va stoltare går vid 9 månader. Och alla mammorna va riktigt nöjda och mätta hoppas jag när dom gick hem. Och när gubben kom hem fick räkan visa upp sina kunskaper igen och vi passade på att filma lite. Nu håller jag på att springer till tvättstugan och gubben och räkan har badat eftersom vi missar simmet i morgon lite trist när de e sista gången. Men de fortsätter ju efter jul. Ne nu börjar de bli dag att springa till tvätten igen.
Hoppas ni har en toppen kväll. Kramizzar

1 kommentar:

Anonym sa...

tjohojj..
med oss e allt toppen. lite trött men antar att de ska vara så=D
hoppas allt e bra med er också.
kraam