Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

15 december 2008

5 Min lugn och ro

Nu har gubben åkt i väg med räkan och handlat och jag springer mellan tvättstugan och lägenheten. Men ändå de e en lite stund själv. I dag har vi inte gjort så mycket jag fick med mig några mammor och gick och handlade blommor. Vilket behövdes jag har helt tappat julstämningen och tänkte att kanske lite blommor skulle få tillbax den. De hjälpte lite men de saknas ändå något ska ta och baka lite i morgon får vi se om den återfinner sig. De blev väldigt fina blommor i alla fall.
Har funderat på lite saker. Varför ger föräldrar barn under ett år socker?? Vet dom inte att man inte borde göra de och att barnen kan få konstig ämnesomsättning av de. Vi har några "bekanta" som inte har några problem att de sin dotter både blandsaft och bullar och kakor. Och hon är bara 9 månader. Har även hört tala som dom som ger sina små både lussekatter och pepparkakor. Undra på vad man tänker som förälder då. Men jag har ju förhoppningar på att hålla min räka borta från socker så mycket de går. Lite tårta när han fyller 1 kan väl gå för sig men jag skulle ju inte låta honom få en hel godis påse. Salt e jag lite petig med också skulle inte vilja ha han på mcdonals precis. Undra vilket som är mest vanligast att föräldrar är i mot för mycket fett, socker och salt eller att dom tycker att de e ok att de jag äter kan mitt barn äta. Hör gärna av er vad ni har får åsikter eller erfarenheter av detta. Ne nu kallar tvätten på mig igen. Hoppas ni får en toppen kväll. Åhh nu kom gubben och räkan med hoppas han har med lite ädelost i påsarna :-D

Kramizz

Ps: Jag hade lovat en av mammorna en bild på detta så varsågod.

1 kommentar:

IKT i min vardag sa...

Hej!

Nej då, jag blev inte så besviken pga teaterbiljetten ;) Man får vara glad att man får något alls av kommunen ;)

Kram Linda