Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

01 maj 2009

Välkommen sköna maj!

Ja ha då va de första maj i dag då. Och åhhh va fint väder de har varit i dag. Men jag ska väl ta och berätta lite om i går först eller ja på dagen hände de inte så mycket hade tvätt tid och stressade runt för att leta efter en ny mobil vilket inte verkar leda till någon eftersom jag som vanligt har besluts ångest och då e de lika bra att låta bli.
Sen på kvällen va vi och tittade på kortegen som går igenom staden de e en av gymnasie skolorna som anordnar Och räkan tyckte att de va jätte kul att titta på alla galenskaper dom hade hittat på han hade även en kompis i vagnen brevid som han snackade vilt med. Trevligt va de i alla fall, tack alla ni som följde med för att titta på allt "skräp".
Sen verkar de ha varit en vild natt för jag har vaknat till några gånger och hört sirener varje gång, lite otäckt. I dag har jag och räkan åkt på utflykt med mormor till grann staden. Åhh va mysigt de e där skulle nästan inte ha något i mot att flytta dit. Där va vi i alla fall i en park och tittade på djuren. Vilket räkan älskade speciellt om man fick komma nära dom ;-)
Titta mormor bäää, tänk så roligt man kan ha av får.
Sen efter maten tog vi den traditionella turen till lekplatsen där de blev lite fotboll med dom stora pojkarna vilket va riktigt uppskattat och roligt att dom stora låter småkillar som räkan va med, för han tycker ju att de e super roligt och han tror ju att han e lika stor som dom.
Jo ska också säga att nu har gubben börjat olja in balkongen så när de e klart ska de bara dit lite blommor, möbler och dynor. Sen ska ni få se på resultatet. Tack för kommentaren Maria och om du läser här ska jag bara säga att vilken underbar blogg ni har! Har inte riktigt haft tid att titta i dag skummade den bara men de jag såg va inspirerande.


Åhh va underbart hittade en magnolia buske som blommande.
Kramizzar

Inga kommentarer: