Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

05 maj 2009

Lära gammla hundar trix?

Har tänkt dom senaste dagarna på förändring, kan man ändra sig? Blir man någonsin för gammal för förändring eller spelar åldern ingen roll? Vilket är mest vanligt att förändring kommer på grund av omständigheter eller utan egen fri vilja? Anledningen till att jag har börjat tänka på detta är både ett inlägg från mig och en kommentar på detta, tyvärr va inte kommentaren publicerbar Men de handlade om skvaller och skitsnack.
Sen vi flyttade och jag då träffade nya väninnor har dessa två saker mer eller mindre försvunnit ur mitt liv. Vilket jag ärligt kan säga att jag tycker är skönt. För jag hatar de verkligen och vet hur sårad jag själv skulle bli om jag hörde något om mig (vilket jag har gjort några gånger så man tycker ju att jag borde ha lärt mig en läxa för längesen ;-) ).
Men jag vet också att de va väldigt väldigt mycket av dessa sakerna på det förra stället vi bodde. Och att de förmodligen fanns vissa saker som jag sa där som sårade några. Vilket jag i dag skäms över och vill be om ursäkt för det va verkligen inte min mening att såra er på något vis. Jag kommer därför att jobba extra hårt på att få bort svaller och skitsnack från mitt/vårt liv. De känns verkligen inte värt de och vem vill leva i våra bästa år. För de e det de har känt som dom senaste åren fullt med intriger. Från och med nu har jag något att säga om någon ska jag ta de direkt med den personen och jag hoppas även att andra känner lika.


Kramizzar

Inga kommentarer: