Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

03 maj 2009

Kurrar i magen av hunger

Ska bara varna att detta nog blir ett ganska lååååångt inlägg om jag ska få plats med att berätta allt som har hänt nu lördag, söndag. I går i alla fall va jag och räkan ute hos mamma och solade lite sen fick han vara kvar där och busa. Och jag åkte hem och fixade för vi
(jag och gubben) skulle på FEST!!! Första festen sen tja sen jag blev gravid. Och vi hade så skoj de va nästan bara folk vi kände. Men tyvärr blev de ju lite mycket dricka för mig, de värsta är att då tittar skvallertanten ut. Fasten när jag e nykter inte tycker om skvaller och skitsnack så lyckas de på något sätt smita ut. Tur va väl att de va bara till en som heller inte gillar skvaller och som inte är så intresserad Puh.
Jo jag måste ju passa på att tacka värdparet F och C för en super trevlig/rolig kväll och va fint ni hade fått de. Får se om jag får chansen någon gång ska jag ta kort på ett skåp som stod där riktigt shabby chic stil som jag skulle vilja visa er.
De lite tråkiga va väl att några kom lite senare nästan när vi skulle hem och de hade varit roligt att få prata med dom lite mer. Tyvärr kom inte fotografen med på kort själv, men jag vill ändå tacka J för att jag fick ta lite bilder från hans facebook. Ska säga att när vi berättade i går kväll vad vi skulle göra i dag va de ingen som trodde oss.
Men jo då i dag på morgonen packade vi ihop oss och åkte till djurparken. Mor min kom med räkan också för de e ju nästan för hans skull som man åker dit. Himla kul hade vi hela familjen där i dag i alla fall och de va toppen väder så nästan alla djuren va ute och rörde på sig. Räkan va som vanligt mest fascinerad av dom djuren man fick klappa. Och de blev en hel del bra bilder därifrån så jag har försökt att hålla mig till bilder på ungarna.
Giraff unge, och små apungar
Kanske lite svårt att se men de e en gibbonapa som sjunger högst uppe i ett träd.
orangutangen satt och gosa med sin unge och gubben kör unge räkan i traktorn.
Rackarns söta björungar och pingvin unge. Sen blev de närkontakt gillade de kortet.
Här kommer en bild och film på lilla grisfarman han vet hur man ska göra ;-)
Nu som tur e har jag ju snappat åt mig en gubbe som gillar att laga mat så jag sitter och väntar på middagen med en mage som mullrar som åska för att den e så hungrig.
Kramizzar

Inga kommentarer: