Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

18 maj 2009

Ja jag lever faktiskt även om de nästan inte känns så.

Fy bubblans här har de varit stor städning i helgen och då menar jag riktig storstädning lyft på allt, torkat ur skåp och sorterat i lådor och skåp. Puh de har verkligen tagit en hel del energi och hud från fingrarna :-( Men jag har haft sällskap av star och räkan så de har gått bra och jag tog mig en ledig stund i lördags för att safta och sylta och baka lite. Men mer om de sen. Tillbaks till min städning. Har ju nämligen fått höra från olika ställen att oj va välstädat ni har de! Och bollan gillar verkligen att städa va? Tänk ni kunde inte ha mer fel! Stora avslöjanden på g. Jag HATAR att städa men jag e super bra på att plocka bort snabbt så att de ser fint ut. Men skulle man dra fingret på något skåp urs vill inte ens tänka på de. Men stor städar så här gör jag i alla fall 2 gånger per år. Sen vist vi damsuger och torkar som alla andra men kanske inte varje vecka. Men nu behövdes de verkligen ska visa lite bild bevis på att jo visst fam bollan kan vist ha de stökigt.
Visst ser de mysigt ut ;-)
Men nu kommer ju svärmor på onsdag så då känns de ju passande att få de riktigt gjort och få in lite vår luft. Och fina blommor gubben tog med sig lite syrener till mig för någon dag sen och oj va de luktar gott i hela köket nu.

Jo skulle ju skriva om mitt lilla projekt i lördags. De blev rabarber saft, pink lemonade, blåbärssylt och så va jag ju bara tvungen att testa att göra macarons igen men jag vet inte och dom blev mycket bättre men gott är de. Så dom njöt vi av under esc. Grattis Norge!! Älskar den låten fastnar direkt.

Kramizzar

Inga kommentarer: