Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

11 juni 2009

Små pyssel och mamma lek

Tja de e ungefär så min dag har sett ut förutom lite mat och leka och hämta räkan på dagis och jobba lite. Fick mig en idé i går innan jag skulle somna som jag bara va tvungen att testa i dag och jippi de funkade. De va nämligen när jag köpte min trälåda fick jag med en gammal säck och eftersom jag inte riktigt har älskat färgen på vår blå datorstol så trädde jag säcken över ryggstödet och sen klädde jag sittdynan i ett vitt bomulls tyg. Och rackarns va bra de blev, så nöjd så.

Ja jag vet att texten e upp och ned men hur skulle jag annars få den snygga kanten uppåt.
Sen har jag efter några dagars funderande och slitande äntligen fått bort färgen från morfars gamla klocka. Ja jag vet jag borde inte egentligen tagit bort de men för ett tagsen fick jag för mig att måla den vit och så drog den åt sig färgen som va under så den blev rosa. Men nu är all färg borta och den e skinande i guld. mycket mycket snyggare.

Har även lagt på ett nytt lager färg på mitt kakfat på fot och så målat lite på en tavla men vet inte riktigt om jag e nöjd än.
Tavlan ser ni lite av i bakgrunden på första bilden.
Sen mitt i allt detta blev vi hem bjudna till L på spontan lekstund, vilket va väldigt trevligt skönt att få träffas och snacka lite ;-) De tackar vi för. Nu ropar sägen på mig och en ny bok som ska plöjas igenom.

Kramizzar

Inga kommentarer: