Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

03 maj 2010

Vårpiff

Vilken helg va mycket vi har fått gjort! I fredags på valborg tog vi oss en tur till hsb´s grillplats här i området, jätte mysigt första gången vi va där faktiskt men de kommer definitivt att bli mer gånger. Tyvärr glömde jag kameran typiskt.
Sen i lördags informerade jag gubben om att fönstren borde tvättas och att humm vissa rum fortfarande hade julgardiner uppe. Så de blev ett riktigt träningspass vi storstädade hela lägenheten till och med räkan hjälpte till att torka av sina leksaker. Sen har jag börjar vår piffa åhh så skönt och va ljust allt blev.
I söndags tur till landet gubben hade lovat mamma att hjälpa henne i trädgården men de va väldigt skönt att sitta i solen och njuta med. Sen passade jag på att hjälpa henne att baka lite med ;-)
I dag har jag ägnat mig åt att oljabalkongen och städa färdigt min garderob, sen e de ju svårt att låta bli att gå runt och vår piffa nu när de e så fint städat. Och solen har ju varit framme i dag med så oljan torkade på balkongen så nu har de blivit piffat där med ja förutom växter då. De e bara min älskade ros som står där. Mer växter kommer nästa helg hoppas jag.
Jo jag hade en liten buse som va och provsmakade på alla äpplena i fruktskålen i morse så de fick bli en en äpple paj som vi ska sätta oss och smaska på nu.

Kramizzar





Inga kommentarer: