Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

29 september 2009

Tungt på bussen.

Fasen vilken härlig dag de va i går. Eller de va ju lite stressat när vi skulle i väg till jobbet men de gick bra även om de va riktigt höstrusk väder på morgonen så de blev ju storstövlarna på. Väl på jobbet fick jag mig en överraskning nämligen:

En stor vit trälåda som jag ska ha till gamla tidningar så att vi slipper dom fula pappers påsarna. Men först får den tjänst göra med till äppellåda.

Och en korg till gubbens blå gamla flaskor som han faktiskt fyndat på loppis.

Precis va jag har önskat mig, fasen va goa dom e. Tack H och gänget. Efter jobbet och innan jag skulle och hämta räkis tog jag mig även en tur genom stan för att kolla in sortimentet på cervera. Och hittade lite Himla, älskar verkligen dom färgerna och den vågiga kanten så de blev lite porslin och servetter.

Mycket snyggt kanske inte så höstligt men ändå de e snart sommar snabbare än vad man kan tänka sig. Så de blev några påsar och ja lådor, så när jag väl kom på att just de jag hade ju inte bilen i dag utan jag skulle åka buss (hade helt förträngt de) tja de kom ju som en kalldusch och de va knappt att jag kom på, kan säga att de va många underbara blickar när bollan skulle tränga sig på i en över full buss. Dom va nog toppen glada när jag gick av med. Även räkis blev glad när jag stövlade in på dagis med allt detta, de kunde ju va leksaker till honom där i ;-). Ska säga att gubben skrattade gott åt mitt lilla bussmissöde när han kom hem.

Kramizzar

Inga kommentarer: