Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

27 september 2009

Mitt längsta inlägg hitills?

Hej och hå, kan säga att de blir mycket bilder i dag typ min helg i kort. I torsdags kväll hade jag sällt in mig på tja en lugn kväll men nopp jag blev inringd till att jobba, pust jaja jag gjorde någon glad i alla fall. Sen kom svärmor men de fick gubben och räkan ta hand om.
Sen i fredags va vi på höstmarknaden i stan och så va vi och lunchade med gubben innan vi drog oss mot storegråden. Åhh förstår inte blir ju så himla köpsugen när man kommer dit. Men jag tyckte ändå att jag höll ganska bra i pengarna jämfört med svärmorn.
Mina små inköp, ett kokboks ställ och en bytta till alla tvålar.
Sen ska jag säga att jag blev riktigt avis på svärmor som fick tag i denna innan mig och de va den sista.
Sen i lördags åkte vi i väg på sy mässa, och jag va med på två workshops som jag så klart blev fast i så nu sitter jag och spanar nätet efter verktyg till detta. Ett av dom va filtning åhh vilka planer jag har vad jag vill göra. Sen de andra är typ silver smide de va också toppen skoj och jag har fått rabatt på ett ställe som säljer sådant men jag måste vänta för de va slut på lagret. På kvällen i går så hade vi kalas eller Italiens afton åhh underbart precis lagom. God mat gott sällskap och gott vin. Tyvärr kom jag inte på att ta kort på de innan vi nästan hade ätit färdigt *rodnar* men ni kanske känner lite stämning i alla fall.
Lite antipasti de va bröd med till.
Sen så klart pasta rätterna, med grisselini och humm tja mer (någon skulle ju köra hem)

Och min nya favorit torta della nonna. *mumms*

Jag fick då även presenter. Sen i dag så så blir den lilla tjejen 27 f*n va tiden går jag känner min inte mer än 18.
oj hamnade lite på sniskan, tja de e i alla fall en efterlängtad fotogen lampa, en tavla, klocka och biljetter till winnerbäck från älsklings gubben och räkan. Sen present kort på cervera från svärmor och pengar och ett par knä strumpor från mina föräldrar.
Fast i dag hade jag inte större planer och ville inte ha de heller. Så vi har varit och hälsat på en bekant varit och ätit pizza och sen köpte en liten tårta, Vilket kändes som de perfekta firandet. Nu på kvällen ska vi bara ta de lugnt möjligt vis pyssla lite och äta goooood mat som blev över från i går.

Kramizzar

Inga kommentarer: