Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

20 september 2009

En härlig dag i skogen??

Ja de va i alla fall de som va tänkt, vi hade pratat ett tag med räkans kompis föräldrar om att gå ut i skogen och grilla en dag. Och i dag hör och häpnad va vi faktiskt lediga allihopa så vid 12 tog vi engångsgrillen och väskan och begav oss i väg. Men skogen humm ne de va ju skugga där vill ju sitta solen så till slut blev de picknik vid fotbollsplanen. Men de gick faktiskt lika bra de, där fanns ju bord och bänkar att sitta på de va soligt och så va de både gungor och en rutchkana där. De va väldigt skönt och pojkarna lekte nästan riktigt bra förutom när räkan skulle jaga Z då blev de lite ledsna miner.
.
Njuter av drickan men humm undra om de finns bullar kvar?

Full fart på alla 3

Sen har jag börjat med att hösta lite här hemma. På eftermiddagen i dag tog jag itur med balkongen plockade bort dynor, vimplar, och några blommor slängdes medans andra fick flytta in eller bli nedklippta så att dom får vila under vinter. Jag hoppas i alla fall hinna med att få höst fint nu denna veckan. Men vi får väl se vad man orkar/hinner med efter/innan jobbet.

Kramizzar

Inga kommentarer: