Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

21 september 2009

Hösten börjar komma smygande

Japp märks att man har varit ledig nu i två dagar, och nu 2 dag har jobbar jag kväll så då börjar jag inte för än vid 17 jippi!! Så Nu blir de ju faktiskt lite gjort.

I dag har jag och räkis bakat inför den Italienska aftonen som ska gå av stapeln på lördag, så i dag blev de bröd och så hoppas jag att svärmor fixar maten hon har lite bättre koll än mig och så funderar jag på att göra en slags italiensk ostkaka till efterrätt.
I dag har vi även lyckats att bytt gardiner i både köket och vardagsrummet. Till mörkare grått i köket och en grön råsiden i vardagsrummet. Sen på eftermiddagen runt 16 kom vi äntligen ut till lekplatsen fast de blev inte så mycket lekt vi hittade massa fina löv och rönnbär i stället. Så de blev lite nya dekorationer i vardagsrummet.
Nu känns allt mycket mer höstligt alla snäckor och fjärilar e borta och fram har mustigare färger kommit och mycket levande ljus. Ska piffa lite i morgon med och på onsdag blir de förmodligen ikea för de sista.
Kramizzar

Inga kommentarer: