Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

27 februari 2010

Smygande...

Ja faktiskt efter gårdagen och regnet som tog med sig en heldel av snön så började mina vårkänslor så smått komma smygande. Tog mig även en tur på stan efter jobbet för att spana in bokrean och fick syn på så mycket mer. Trodde att jag skulle trilla när jag såg vissa av sakerna åhlens har tagit in för våren mycket mycket vill ha!! Men efter sjukdomar i januari/februari gäller de att hushålla med pengarna. Så de fick bli de jag gav mig ut för att kolla på böcker. Fast de va inte så illa de heller några romaner, en bunt barnböcker, en kokbok och en trädgårdsbok. Vilken underbar trädgårdsbok zetas trädgård flera av er kanske redan känner till detta ställe söder som sthlm och vet hur vackert de är. Då kan ni förstå hur fin boken va vilka bilder Mmmmmm.


I dag har vi haft mini kalas för räkan med faddrarna eftersom farfars tåg va inställt och mormor e magsjuk. Men de va mycket mycket trevligt ändå de va så längesen vi såg dom och lille H han har blivit så stor nu och gick nästan. Räkan fick jätte fina presenter med som han älskade ochleker med nu så att jag får lite lung och ro ;-) Han fick även tårta i dag som va riktigt uppskattad då han inte ville ha de på sin födelsedag. Så nu känns de som att de räcker med kalas för en stund vi har sagt att vi flyttar fram de mot sommaren då vi kan va ute och alla är friska de blir nog roligare. Efter gästerna åkt så kom även gubben hem med lite vår tecken en vacker bukett tulpaner så kanske kanske finns de hopp än att vi slipper leva som pinu för alltid.
Kramizzar

Inga kommentarer: