Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

04 februari 2010

Vad vi gör när vi e sjuka

Titeln säger väl de mesta föstår inte att de ska va så tråkigt att va hemma sjuk, är ju på väg att klättra på väggarna. Och fastän lill killen e sjuk så har han super energi mesta dels av dagen, medans jag bara vill ligga i soffan och ta de lugnt Men man måste ju aktivera honom så nu har vi: Målat hans fönster jätte roligt faktiskt hittade pennorna på biltema window washable marker, inte jätte många färger men de går ändå. Så nu har vi målat hans favorit tåg och en helikopter och så har han fått måla lite själv. Sen blev de en brandbil och en apa. Har även lånat pennorna och skrivit lite på sovrumsfönstret och på kylen. Hihi så skoj så. Sen har vi bakat nallepuh muffins jag hade tur och fick ta ett kort innan den sista åkte ned i pappans mage. Vi har lekt brandman med damsugar slangen.




Och så blir de ju så klart många många många varv med trätåget. De e tur att han kan och vill leka med de själv så roligt att sitta och lyssna på honom när han leker tut tut kommer tåget nästa station roligt tåget. Och så går han och hämtar nallarna så att dom också ska kolla på tåget och vinka åt de. Hans fantasi e de verkligen inget fel på som tur e :-D Språket har verkligen kommit i gång med men han e ju snart 2 så de va väl väntat att de inte skulle va tyst en enda sekund. Tidigare i dag kom han springande genom köket och trillade på mattan då hör jag: trilla kull, ingen fara! Så stolt över min lill grabb.

Kramizzar


3 kommentarer:

Unknown sa...

Men det var allt ett mysigt inlägg iallafall! Kram

Anonym sa...

Såklart du ska vara stolt, han är ju jättego'! :-)

SaraCarlsson sa...

Det är jättekul att läsa din blogg :) men jag vill att du uppdaterar mer så att man får se vad du håller på med! :D