Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

30 juli 2009

Inte alltid små rosa moln...med i dag så

Ja sist skrev jag ju om att min älskade lilla räka hade slagit sig i pannan trodde att de va nog. Ne nu har han fått feber också stackars lite. Tur att han e så duktig verkar inte bry sig knappt lite tröttare bara, men ändå njuter allt han kan för att man får ju glass när man har feber. Men de tog i mot när jag i dag gav mig av. Vi hade inplanerat att åka och hälsa på räkans sysling som redan hunnit bli 2 månader. Men en sådan söt liten prick han va, han följde med så bra och skrattade och log mot oss. Man blev verkligen sugen på en till. De va verkligen sååå skoj att äntligen få träffa dom även om de bara va H och hans mamma hemma.
Men jag hoppas att dom snart kommer här åt så att även räkan får träffa dom. Efter fikat där tog vi och drog oss ned till centrum balders hage, nk och granmas, och sen bagaren och kocken. En riktig utflykt blev de. Och några inköp men de viktigaste sååå roligt kände verkligen att jag behövde en sådanhär shopping dag. I morgon e det dax att jobba igen, jobbar hela helgen halvskoj men de e bra pengar. Nu ska jag sätta mig och njuta av en gammal lantliv som jag inte har haft tid att läsa, räkan sover och gubben har åkt till en kompis så de e lungt och skönt :-D


Hittade mig en tunika till svärmors kalas i augusti.

Och vill man att nya kläder ska lukta ännu godare så varför inte lite...
Denna bara väntade på mig så räkan ska få den på sitt rum sen.
Och lite nya baksaker inte helt fel.
Kramizzar

Inga kommentarer: