Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

21 juli 2009

Ja ha då va semstern snart över då

Jag förstår inte hur varje sommar kan gå så fort! I början märks den knappt av de mest bara brukar regna, sen nu juli som bara pang så e den förbi, tycker inte att de va längesen sen gubben fyllde år och de e i början av juli. Och nu har jag haft mina 4 stackars semester dagar. men jag fick de i alla fall väldigt roligt. Jag tog tåget upp till gubben och räkan i norrland de va verkligen underbart att få träffa dom igen även om räkan har blivit väldigt pappig. De är bara gubben som gäller nu. Där va vi ute på små utflykter med svärmor och hennes gubbe, mycket trevligt.

Räkan ute och går med L, coola killen kör fyrhjuling.

Tur att du inte flöt bort i ån min skatt.

Också va vi och hälsade på farbror M och J. Ska säga att de e underbart att ha en svägerska som jobbar på ikea, hon hade fått syn på ett påslakan sett som va både utgående och det sista av, och så köpte hon de till mig. Åhh så söt hon e jag blev så glad och rörd. Det va bara synd att deras V och A inte va hemma för de hade nog räkan gillat, att få busa lite med kusinerna. Tog även turer runt för att hälsa på vänner men de blev bara en snabbis. Men vi åker ju dit snart igen.

Åhh så fina tack underbara J, Galgarna hittade jag på ett hus i vitt dom här även web butik.
Denna underbara adressbok kommer från storegården.

Sen i går tog vi en tur mot vår huvudstad för lite välförtjänt shopping och som på semestern va de ju så klart rea rea rea älskar verkligen dom 3 små bokstäverna. Gubben och räkan va väl inte lika förtjusta men dom klagade i alla fall inte. Enda jag känner så här i efterhand är väl att jag missade att köpa kläder till mig. Gubben sprang i väg och hittade jag jag hittade till räkan men att ens kolla till mig de glömdes helt bort konstigt. Men jag handlade annat till mig ;-)

Som lite blårandigt tyg från bruka och grönrandiga servetter, ett Lisbeth Dahl paraply älskar de.

Sen va vi hos gubbens morbror i storstaden. Badade, grillade och bara njöt innan de va dax att sätta sig i bilen och köra dom långa timmarna hem. I dag har vi bara slappat och packat upp. Sen i morgon är de jobb igen. Verkligen tur att man trivs på jobbet. Och så är jag ju ledig till helgen igen så då får man ju hoppas på fint väder. Jag och gubben har även pratat om att åka iväg till hösten så då har man ju något mer att se fram i mot.


En sallads skål/Bruka. Underbar gammal nyckel som räkan hade fått tag på, man ska lära sig tidigt att leta fynd ;-)

Tvål, tvål, tvål.



Dessa tre fynden hade gubben med sig från gården. Tänka sig han vet vad som gör Bollan glad :D
Kramizzar

Inga kommentarer: