Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

04 oktober 2009

Äventyr och shopping på landet.

Ok som många nog har märkt så gillar jag nja jag älskar shopping!! Både nyare och loppis. Så när de kommer sådana här halvmula tråkiga helt vanliga söndagar så får jag en himla längtan till att åka ut och uppleva något nytt. Jag hade sett en annons i nya lantliv och tyckte att de verkade ju inte vara så långt bort så jag ringde min trogna shopping kompis och även hon hade sett ett ställe som skulle ligga i närheten av de jag hittat. Så i väg bar de, visst efter typ en timme kändes de som att oj kanske va lite långt ändå. Men de va det värt när vi kom fram.
Det första stället vi va på hette drängstuga, så mysigt med hönor som gick utanför, riktigt lantligt. Det fanns väldigt mycket att se och vilja ha där, speciellt på ovanvåningen. Det är där jag tog kort. Tyvärr kunde jag inte ta några kort på nedervåningen pågrund av att de va så trångt. Vi va 5 st där inne och då va de som att man fick backa ut. Annars va de väldigt mysigt och lantligt. behövde även låna toaletten där och hjälp jag kanske e för mycket stadstjej ändå för de va utedass med is kallt vatten!! Känseln i fingrarna försvann nästan.
Sen åkte vi vidare till Östergården. De va lite mer i min smak, stort, vitt och gôr charmigt!! Åhh så mycket fina saker och kläder. Inte alls svårt att hitta dit heller. Mycket trevlig ägarinna också, som fick fullt upp med att springa och kolla priser åt mig då jag känner mig som expert på att zooma in saker utan prislapp på ;-) Där inne gick de också att ta kort och de blev en hel del att välja mellan.




Så de blev lite inköp i dag och jo jag fick saker som kära vännen hade köpt i går med när hon va och besökte storegården. Nu har gubben kommit hem från matchen så nu e friden över bäst att börja förbereda för morgondagen.

Kramizzar

2 kommentarer:

Butik Östergården sa...

O vad rart du skrev om vår lilla butik. Tack för det!

Om du kommer igen så lovar jag att bjuda på fika och god bakelse till.

Ha det gott!

Kram Helen

Anonym sa...

Ser att du också har hittat till denna underbara butik. Där kunde man nästan shoppa ihjäl sig.
Så fin blogg du har:-)
Lägger till mig som följare.
Kram