Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

15 juli 2010

1,5 månad, men jag har min anledning



Ja de va blogg paus de. Men de har berott på att jag har haft lite hemlisar på gång så de har varit lite svårt att skriva om jag inte hade fått skriva om detta. För nu händer de grejer i rasande fart. 2 av grejerna startade egentligen i vintras de första då att jag blev gravid igen som ni redan vet, och nu e de nästan bara en månad kvar. Sen i januari började vi också planera vårt bröllop. De har varit en väldigt hektiskt tid nu sista månaden innan de e därför de har varit tyst. Själva bröllopet va nu den 10/7 uppe runt trakten där min man kommer i från. Och allt va helt fantastiskt jag hade blivit förvarnad att allt kanske inte blir perfekt men det blev de verkligen. Jag och min svägerska gjorde oss fina på rummet som vi hade tillgång till på herrgården där festen skulle va. Sen va de ut och ta kort, innan ceremonin i kyrkan, efter kom de häst och vagn och hämtade oss för att åka till herrgården igen och precis innan vi ska skåla kommer dom där efterlängtade regndropparna som man vill ha på sitt bröllop för tur, innan himlen sken upp i vackert solsken igen.


















Sen va de 3 rätters middag och efter de bröllopstårta, present öppning och såklart dans innan kvällen va över och natten spenderades på herrgården i ett underbart fin rum från 1800 talet. Så allt va verkligen mer än perfekt känns som jag fortfarande går i lyckorus. En sak till som har hänt att innan vi åkte i väg för att gifta oss va att vi la ett bud på ett hus de ligger centralt 10 min från centrum men ändå lite utanför. Och vi fick de! Så vi har varit i väg och skrivit kontrakt och flyttar nu den 1 aug, lite stressad men de ska nog gå bra. Så mer eller mindre gör jag ett helt liv på bara några månader, gifter mig, köper hus och föder barn puh inte konstigt att man känner för att sova lite ;-) Men vi har hunnit med lite semester med men de tror jag att jag skriver om i nästa inlägg detta börjar bli lite långt.

Kramizzar


2 kommentarer:

Anonym sa...

så fina ni var!! Du får visa alla kort sen och berätta allt när vi ses sen!
Kram!

MAMMAFIA sa...

Åh vad underbart!
Grattis till allt, hus och goftermål och snart bebis =) Stor kramis!