Tänk va kul det är att blogga, här skriver jag ett inlägg och då kan du lämna en komentar för då blir jag så glad!

24 maj 2009

Lite fart på kristiflaxare helgen

Oj nu va de längesen jag uppdaterade vilket beror för de första lite på att jag inte haft någon kamera eller jo de har jag ju men inga batterier i den så några kort blir de inte även om jag skulle vilja visa massor med saker som vi gjort och som har hänt. Och för de andra att vi har haft besök av svärmor. Å de tredje att gubben har legat i feber under hela helgen så de har verkligen varit fullt upp. Så tja jag får väl börja där jag slutade vilket var att räkan fick sig en liten sysling. Han är jätte söt har än bara sett bilder på honom och som tur e kan jag säga att han e lik sin mor ;-) Sen i torsdags va jag räkan, svärmor och mamma på loppis. Vilket e en hobby vi gillar allihopa, mamma fyndade saker som hon visste egentligen va dyrare så saker hon ska sälja vidare. Svärmor hittade en pasta maskin kanske inte så förvånande efter som de bara strålar Italien om henne. räkan hittade 4 st bilar som gick jätte fort och så hittade han en kundvagn men de blev de inte. Själv hittade jag en väldigt fin gammal tallrik som jag har fixat till den blev så bra ska bara målas lite till. sen hittade jag jippi mine glas för 30 kr! de kändes riktigt bra. Sen va de meningen att vi skulle gått på barnens dag men de va de ingen som orkade.

På fredag regnade de men de blev några promenixer ändå. Först gick vi (jag svärmor och räkan. gubben låg ju i sängen och trodde att han skulle dö) till en inredningsbutik i närheten där vi bor. Sen tog vi oss ned på stan och vårmarknaden eftersom de småregnade va de inte mycket folk utan riktigt trevligt. Köpte oss lite kolor och en vindsnurra och ballong till räkan. Innan vi tog oss hem.

Sen i går gjorde vi också några turer mest för att leta efter den perfekta cykelstolen, vilket vi hittade efter många om och men och gubben va faktiskt med eftersom han hade piggnat till, tråkigt att de skulle ta så lång tid eftersom han mamma åkte hem på eftermiddagen i år. På kvällen monterade vi på cykelstolen.

Så i morse blev de en tur inte så lång mest runt kvarteret för att testa hur de kändes. Sen har vi åkt ut till min mamma för lite söndags middag och de e där jag sitter nu. Enda stunden jag har fått framför en dator nu på flera dagar. Så där de va en uppdatering av helgen.

Jo jag höll ju på att glömma jag och räkan va på väldigt trevlig familje fika hos M,H och A i fredags. Mycket trevligt de får vi verkligen tacka för igen. Ne nu ska jag hjälpa mamma med maten och så hoppas jag kunna sno till mig datorn i kväll igen för jag har sett massor med roliga tävlingar jag skulle vilja vara med i och lägga upp.

Kramizzar



Inga kommentarer: